vad är det som pågår?!

har varit väldigt dålig uppdatering här igen nu! MEN...... jag har en otroligt bra förklaring till detta! Jag har nämligen varit inlagd på sjukhuset i 5 dagar, och nej jag har inte fött barn ännu.
 
allt började för ca 1 mån sedan då jag blev sjuk hela tiden visserligen är det vanligt vid graviditeter men att bli sjuk 3 ggr på en månad är allt annat än normalt inom mina ögonmått. Ena dagen på väg hem från jobbet kände jag mig riktigt hängig och tänkte - de är ju själva fan om jag ska bli sjuk IGEN nu! mycket riktigt började febern skena iväg och var strax uppe på 40,1 grader! inte hälsosamt vid en graviditet. Jag ringde vårdcentralen och dom bad mig ta en alvedon och lägga mig?! jag gjorde som dom sa men febern höll sig ändå så hög. Dagen efter ringde jag upp dom igen eftersom febern inte lagt sig och fick då till svar - ring till förlossningen för detta är deras ansvar nu! jag ringde förlossningen och fick då till svar av dom - nej, du ska ringa akuten, det här är ett fall för dom! ALLTSÅ HALLÅ?!! vart är den svenska vården påväg?!!!!!! Jag blev less på alltihopa ringde mamma som fick skjutsa upp mig på akuten och då minsann gick de fort! febern låg då på 40,9 grader, blodtrycket på 90/55 (vilket är sjuuuuukt lågt) och min snabbsänka låg på 400 (en normal frisk person har ca 5-10 i snabbsänka)
 
ingen större tvekan om att jag blev inlagd...... vad berodde hela denna cirkus på de? Jo det var en njurbäckeninflammation som gjort att min högra njure(vilket har krånglat tidigare på mig) la ner en del av dennes jobb vilket ledde till att alla bakterier gick direkt ut i blodomloppet som orskade en blodförgiftning!
 
nu då? nu är det regelbunda kontroller och pencillin i 3 mån som gäller för min del......livet!......
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Pretty Jennifer

Denna blogg handlar om en 23-årings liv som mamma till 2 töser och allt som hör till med vår vardag, våra utmaningar, utflykter, tips och trix, mitt liv som enbart Jennifer 23 år, kläder, inredning, barnkläder and so on......

RSS 2.0